Ahad, 27 Mei 2012

Jadual Penuh Perlawanan EURO 2012


nota kaki : semua main pukul 11 malam ke atas,standby bengkak biji mata pergi pejabat,pergi kelas!

Khamis, 19 April 2012

Serangan di Dataran Merdeka

Tajuk    :  Gua Gangster
Masa    :  2.30 pagi time orang tua tidur
Tarikh   :  19 April (9 hari lagi ke BERSIH 3.0)
Tempat :  Dataran Merdeka,Dataran Lumba Kereta dan Konsert
Mangsa : Budak Skema,Budak Pakai Kopiah dan Cermin Mata



Khamis, 5 April 2012

Si Sultan Bola


kena dengan cerita Tan Sri Anuar Musa yang digantung 30 bulan kerana mengkritik pasukan bolasepak negara,gua nak menyeru kepada pihak bertanggungjawab ataupun pihak yang prihatin supaya janganlah melibatkan institusi beraja ke dalam sukan.bagi kat rakyat udoh ler,tuanku mainlah polo ataupun boling padang.

takkan nak mintak pertolongan kuasa besar seperti Amerika pulak ye dok?

nota kaki : Jawatan Presiden Amerika Syarikat hanya dihadkan memegang tampuk jawatan selama 8 tahun sahaja.

Khamis, 22 Mac 2012

Bapa Pembolaan


nota kaki : jika ada Bapa Kemodenan,Kemerdekaan ini,budak ini mungkin layak dipanggil Bapa Kebolaan.semua gola sepanjang hayatnya bermain bola secara serius.

You Never Win Ayam


nota kaki : selain budak nama Fatihah yang kononnya diculik padahal sudah merancang penculikannya untuk lari ikut kekasih,ada sekumpulan budak laki yang bangang,iaitu Liverpul.

Selasa, 20 Mac 2012

Doa untuk Muamba dari dunia bola sepak






nota kaki : hari ini berbeza pasukan,negara,liga,taraf kehebatan,kulit,agama semua bersatu menjadi satu untuk Muamba.bola sepak itu seni dan halus.

Hormati penunggang basikal

disebabkan pembangunan dan perkembangan dunia basikal di negara kita berkembang pesat dan laju,ditambah pula dengan beberapa insiden yang tidak diingini berlaku,maka eloklah kempen kesedaran dilakukan secara meluas.

nota kaki : walaupun berbasikal menyihatkan badan,tapi budak budak fixie jangan jadi bangang naik ramai ramai sampai garisan putih,macam mintak kena langgar je!

undian Liga Juara Eropah dan Fabrice Muamba


gua harap pasukan biru tua akan menemui jalan keluar dari Liga Juara Eropah oleh kerana mereka tidak layak dijadikan contoh dan teladan untuk pasukan terbaik di Britain.


***

semoga cepat sembuh Fabrice Muamba,ucapan dari RialMadrid walaupun dari negara dan liga yang berbeza.

nota kaki : gua target perlawanan akhir Liga Juara Eropah akan menemukan dua pasukan dari Sepanyol

Ahad, 18 Mac 2012

Fabrice Muamba diserang serangan jantung


nota kaki : biasanya ia berlaku kepada aktiviti yang memerlukan pecutan dan kemudian berhenti secara mengejut

al-Fatihah pelumba basikal negara Rafizi Hamdan

 
Pelumba basikal negara Rafizi Hamdan maut sebentar tadi dalam kemalangan jalan raya dipercayai langgar lari.

nota kaki :Allayarham dilanggar oleh kereta Proton Saga bernombor pendaftaran WCK 2290

Rabu, 14 Mac 2012

perang Ceramah di Melaka 1



nota kaki : depa duk hentam hari-hari dalam radio,tv,akhbar boleh pulak.tapi nak bagi kita cakap 5 minit pun takut?kenapa?demokrasi?

Selasa, 13 Mac 2012

Kampung Selising


gua sendiri tidak tahu insan mana yang menjadi pengelola blog Selisingonline ini.tetapi yang pastik gua tabik.jauh mana kaki melangkah,hati tetap di kampung nan satu.

nota kaki : yeah ambo cucu Pok Mat 'legengdary' Roti Canai.kehkeh

Puisi Oki Setiana Dewi


nota kaki : pelakon Cinta Bertasbih,Oki Setiana Dewi menulis puisi untuk negeri 'MISKIN' ketika lawatan ke negeri 'MISKIN'.sempat juga menghadiri kuliah agama pagi Jumaat Tuan Guru Nik Aziz di perkarangan Stadium Sultan Muhamad IV

Isnin, 12 Mac 2012

al-Fatihah adik Nurul Nadhirah Abdullah





nota kaki : kanak-kanak yang dilaporkan hilang sejak 12 hari lalu disahkan mati dibunuh setelah ujian DNA dilakukan ke atas rangka yang dijumpai terbakar adalah milik adik Nurul Nadhirah Abdullah.al-Fatihah dan secara serius,ini kejam.

penjaga gol kelakar buat kerja bangang


nota kaki : kepala bana!

Ahad, 4 Mac 2012

Ayat 'Suci' Arsenal


nota kaki : minat,taksub dipersilakan tapi jangan sampai jadi bangang.Surah-surah ni dari al-Quran

Khamis, 1 Mac 2012

Hudud 2


nota kaki : Diriwayatkan daripada Abdullah bin Omar r.a katanya: Sesungguhnya pernah suatu ketika dua orang Yahudi lelaki dan perempuan yang berzina dihadapkan kepada Rasulullah s.a.w. Kemudian Rasulullah s.a.w berangkat menemui orang-orang Yahudi lalu bertanya: Apakah hukuman ke atas orang yang melakukan zina sebagaimana yang terkandung di dalam kitab Taurat? Mereka menjawab: Kami akan mencontengkan muka mereka dengan warna hitam, dan menaikkannya di atas kenderaan dalam keadaan beririgan, kemudian kami membawa mereka mengelilingi jalan. Selanjutnya baginda berkata: Datangkanlah kitab Taurat itu sekiranya kamu berlaku jujur. Kemudian mereka mengambil kitab Taurat dan membacanya. Ketika bacaan mereka sampai pada ayat rejam, tiba-tiba dia meletakkan tangannya di atas ayat tersebut dan dia hanya membaca ayat yang sebelum dan selepasnya. Abdullah bin Salam yang turut bersama Rasulullah s.a.w pada waktu itu berkata kepada beliau: Perintahkanlah dia supaya mengangkat tangannya. Pemuda tadi lalu mengangkat tangannya. Dan ternyata ayat yang ditutupinya itu ialah ayat rejam. Kemudian Rasulullah s.a.w memerintahkan agar kedua orang yang berzina tadi dihukum rejam. Lalu hukuman itupun dilaksanakan. Abdullah bin Omar berkata lagi: Aku adalah termasuk daripada mereka yang ikut merejam mereka. Dan aku melihat lelaki tersebut berusaha mengelak dari rejaman batu itu.

Hudud 1


nota kaki : mungkin hebat dalam mentadbir negara,tapi tidak hebat dalam Ilmu Agama.Hudud itu hukum Allah,ada dalam al-Quran,bukan ciptaan ahli fiqh.Nauzubillah himinzalik.

Rabu, 29 Februari 2012

2012 tahun melawat Kelantan






rata-rata pengunjung yang berkunjung ke Kelantan melahirkan rasa kagum dengan kehidupan rakyat Kelantan dari segenap aspek.

baru-baru ini gua dan budak-budak kelas gua sendiri didengari dengan luahan pensyarah gua,

"saya bukan pembangkang atau Pro-Kerajaan,tetapi pandangan saya,saya bangga Kelantan mampu membangun dengan usaha sendiri tanpa mengharapkan sepenuhnya bantuan dari Kerajaan Pusat.Jika Kerajaan Pusat menyalurkan dana dan bantuan yang sewajarnya,tak mustahil Kelantan akan lebih membangun."


nota kaki : promosikan kepada rakan-rakan,sahabat handai di luar sana.maju Kelantan untuk puok kito bersamo!kihkihkih

Jumaat, 24 Februari 2012

Khamis, 2 Februari 2012

hari hitam dunia bolasepak

belum reda dek kerana tunjuk perasaan rakyat Mesir,kali ini mungkin terbawa-bawa dengan semangat protestor,bekas rakyat Hosni Mubarak kali ini mengganas lagi di stadium.

73 terbunuh dan beribu tercedera selepas pasukan tuan rumah Al-Ahly tewas 3-1 di tangan pasukan Al-Masry.


nota kaki : ini bukan acara berebut gula-gula beramai-ramai.pengawasan orang dewasa diperlukan bagi kanak-kanak

Taqwacore

gua tak tahu cerita ini nak menganjing Islam ataupun nak menunjukkan mat-mat Punk juga sayangkan Islam.yang gua tahu art ini kena ditonton terlebih dahulu.


nota kaki : katanya The Birth of Punk Islam.

Isnin, 30 Januari 2012

Khamis, 26 Januari 2012

seni pasir dari Ukraine


nota kaki : budak ni memang lejen dalam bermain pasir.gila kentang!

Peristiwa di langit

selepas bunyi di langit seperti yang terjadi di Sarawak baru-baru ini

kini bukan suara tetapi langit melahirkan cahaya pula.kata pengkaji omputeh ini cahaya solar

nota kaki : apa lagi amaran dari langit yang akan ditunjukkan?

Rabu, 25 Januari 2012

Selasa, 24 Januari 2012

Kelantan tidak mundur

projek terbaru di Tunjung,Pasir Mas,Kelantan.bila dilaksanakan?haa itu yang kita tak tahu.

nota kaki : penatlah nak menyangkal bahawa Kealantan terpinggir dari pembangunan.sekian.

Khamis, 19 Januari 2012

Rohok kalau sejuk

rohok,kalau sejuk,adat jika umur sudah dimamah usia tetapi masih gagah menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan oleh rakyat.

nota kaki : semoga dilimpahkan rahmat ke atas beliau.omputeh kata 'get well soon'.kehkehkeh

Rabu, 18 Januari 2012

Isnin, 16 Januari 2012

Tidak Tenang



nota kaki : video ini namanya Tidak Tenang,seperti hati gua yang tidak tenang tak dapat pulang ke kampung sempena raya cina dan video ini juga boleh dikategorikan sebagai ART.semart!

Ahad, 15 Januari 2012

Aku lupa!


nota kaki : lupa dighi,lupa daghatan,lupa lighik.gua lupa negara ini ada demokeghasi ke tak.kehkehkeh

PTPTN rakyat Kelantan

hutang PTPTN yang ditanggung rakyat Kelantan akan dimansuhkan.hanya untuk rakyat Kelantan.kehkehkeh

nota kaki : persoalannya,bagi ke Kerajaan Persekutuan royalti minyak untuk Kelantan?

Selamat Tahun Naga 1Kelantan


nota kaki : sedap sungguh nasik belauk,balik la hok mano buleh balik.hok tak dok tiket bas serupo ambo,duk senyap-senyap tengok Cina main tarian Naga.cis!

Rentak terbantut


nota kaki : "pemain kita kepenatan",Peter Buttler
                  "kalau main macam ni,kita takkan kemana",Annuar Musa

Rabu, 11 Januari 2012

Samy Vellu

Setelah memegangkan tampuk pimpinan MIC selama 31 tahun,akhirnya Samy Vellu mengunduri dirnya pun.adoi.Jadi,molek sungguhnya pun jika kita menyingkap sumbangan bahasa dari beliau.



1. Samy Velu menyebut berkenaan Pos Laju: 

"Besoh kirim, hari ini juga sampai" 



2. Dalam berita TV apabila beliau cuba untuk memberitahu dia berasa amat malu: 

"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar" 



3. Samy berkata dalam salah satu ceramah: 

"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Kemudian seorang pakcik bertanya, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" Dan kemudian Samy dengan megahnya menjawab, "Kalao takde sungai, kita bina sungai”



4. Kenyataan paling digemari oleh Samy dalam berita abad ini: 

"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!” 



5. Ketika krisis air: 

"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!" 



6. Berkenaan masalah sosial: 

"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade" 



7. Ketika program derma darah di Sungai Siput

"Marilah kita semua menderma dare" 



8. Ucapan selamat datang dalam kebanyakan majlis beliau: 

"Selamat datang saudara-mara semua" (Ia sepatutnya “saudara-saudari”) 



9. Ketika isu Al Arqam hangat diperkatakan, beliau berkata dalam satu sidang akhbar: 

"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam



10. Di satu majlis pembukaan sebuah bangunan baru: 

"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain" 



Dan tentunya yang paling kelakar di dunia sepanjang zaman ialah: 



"Kita akan bina roket pigi matahari." Salah seorang wartawan berkata, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy menjawab, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam" 





nota kaki : molek benar jika Samy Vellu diberi anugerah Insan Paling lucu di Muka Bumi

Kelantan bawa nama Malaysia di Singapura


nota kaki : Macam tak logik Kijang baham Singa,seperti sedia maklum Kijang binatang omnivor.kehkehkeh

Selasa, 10 Januari 2012

Allah selamatkan Tuan Guru


Selamat Ulangtahun kelahiran ke 81 Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

nota kaki : semoga dipanjangkan umur dan terus gagah mendaulatkan Islam.Amin.

Isnin, 9 Januari 2012

Nogori Sembilan,Mecester dan DSAI

2 jaringan beliau cukup untuk menggamatkan Bukit Jalil dengan laungan Hobeng Jang Hobeng

*****

2 jaringan beliau ditambah satu gol oleh Danny Welbeck cukup untuk menyingkirkan Mecester City

*****

2 ungkapan sahaja yang mampu meluahkan suara rakyat dan Dato Seri Anwar Ibrahim,''Alhamdulillah,syukur''

nota kaki : penutup kemenangan yang paling dingati dalam lipatan sejarah negara

Jumaat, 6 Januari 2012

Sokongan untuk Saiful Bukhari

Penyokong Saiful Bukhari pada 9 Januari 2012 yang akan turun melawan gelobang Reformasi Dato' Anwar Ibrahim di Mahkamah Jalan Duta.

nota kaki : dah macam budak tadika je main pakai-pakai topeng ni.ke nak pergi parti Halloween ni?kehkehkeh

Perhitungan Epik 9 Januari

Ulasan paling rare yang pernah gua baca sepanjang hayat oleh Brader Pipi.kehkeh

nota kaki : Brader Pipi boleh jadi sasterawan negara atau mungkin wartawan surat khabar.kehkehkeh

Sumbangsih 2012

Juara Liga Super Malaysia,Kelantan akan membuat perhitungan merebut piala pembuka musim iaitu Piala Sumbangsih dengan Juara Piala Malaysia,Negeri Sembilan di Stadium Bukit Jalil,Sabtu 7 Januari.

nota kaki : selepas perlawanan ini,ada satu lagi perlawanan hebat yang akan gua kemukakan hasil ulasan hebat Brader Pipi.lu tunggu,tunggu.kehkehkeh

Khamis, 5 Januari 2012

Jersi nombor 1 Asia U23

undian dari goal.com.

nota kaki : Fadhli Sas turut menjadi salah seorang pemain terbaik Asia U23.Fakri Saarani?

Takutkah anda dengan mahasiswa?



nota kaki : di mana salah mereka sehingga diperlaku macam peserta tomoi?

Pelajar cemerlang

pelajar cemelang satu ketika dahulu.Nur Amalina Che Bakri.punoh ranoh habis.

nota kaki : lipat!

kata-kata Encik Penggodam

maka berkata Encik Penggodam :

"Kata orang : Kau student tak payah la main politik, kau tu student keje kau belajar je.

Kata aku : Kau pun student tak payah la keluar bandar tengok wayang dan pergi dating bagai. Kau tu pun student keje kau belajar je. Tak payah hipokrit sangat."


nota kaki : kemah keh tu!

Rabu, 4 Januari 2012

Adam Adli dan Safwan

siapa mereka Adam Adli dan Safwan?jangan hanya baca KOSMO!,Berita Harian mahupun Harian Metro.selaklah sedikit bacaan dari Malaysiakini atau Harakah.barulah demokrasi.

tahukah mereka dihukum kerana menyuarakan pendapat?tak tahu?nah hambek!ini golongan mahsiswa cerdik pandai.kenapa takut sangat nak mansuhkand AUKU ni?

nota kaki : PBB mengharamkan pihak polis menggunakan kekerasan kepada pendemonstrasi yang menjalankan demonstrasi secara aman.

Terima Kasih Polis Tanjung Malim


nota kaki : terima kasih gazebodaily.net.

Berat Obama dan Ustaz Azhar


nota kaki : u r so funny.kehkehkeh

Ustaz Azhar Idrus

Ustaz yang menjadi fenomena dewasa ini yang sering menyampaikan kuliah agama yang santai tetapi penuh ilmiah.'mung ingat ustaz,ustaz ni reti bagi ceramah jah ko?main gitar buleh,amek gambar buleh'.kehkehkeh.

nota kaki : adakah zizan akan diGAM selepas ini?