Isnin, 30 Januari 2012

Khamis, 26 Januari 2012

seni pasir dari Ukraine


nota kaki : budak ni memang lejen dalam bermain pasir.gila kentang!

Peristiwa di langit

selepas bunyi di langit seperti yang terjadi di Sarawak baru-baru ini

kini bukan suara tetapi langit melahirkan cahaya pula.kata pengkaji omputeh ini cahaya solar

nota kaki : apa lagi amaran dari langit yang akan ditunjukkan?

Rabu, 25 Januari 2012

Selasa, 24 Januari 2012

Kelantan tidak mundur

projek terbaru di Tunjung,Pasir Mas,Kelantan.bila dilaksanakan?haa itu yang kita tak tahu.

nota kaki : penatlah nak menyangkal bahawa Kealantan terpinggir dari pembangunan.sekian.

Khamis, 19 Januari 2012

Rohok kalau sejuk

rohok,kalau sejuk,adat jika umur sudah dimamah usia tetapi masih gagah menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan oleh rakyat.

nota kaki : semoga dilimpahkan rahmat ke atas beliau.omputeh kata 'get well soon'.kehkehkeh

Rabu, 18 Januari 2012

Isnin, 16 Januari 2012

Tidak Tenang



nota kaki : video ini namanya Tidak Tenang,seperti hati gua yang tidak tenang tak dapat pulang ke kampung sempena raya cina dan video ini juga boleh dikategorikan sebagai ART.semart!

Ahad, 15 Januari 2012

Aku lupa!


nota kaki : lupa dighi,lupa daghatan,lupa lighik.gua lupa negara ini ada demokeghasi ke tak.kehkehkeh

PTPTN rakyat Kelantan

hutang PTPTN yang ditanggung rakyat Kelantan akan dimansuhkan.hanya untuk rakyat Kelantan.kehkehkeh

nota kaki : persoalannya,bagi ke Kerajaan Persekutuan royalti minyak untuk Kelantan?

Selamat Tahun Naga 1Kelantan


nota kaki : sedap sungguh nasik belauk,balik la hok mano buleh balik.hok tak dok tiket bas serupo ambo,duk senyap-senyap tengok Cina main tarian Naga.cis!

Rentak terbantut


nota kaki : "pemain kita kepenatan",Peter Buttler
                  "kalau main macam ni,kita takkan kemana",Annuar Musa

Rabu, 11 Januari 2012

Samy Vellu

Setelah memegangkan tampuk pimpinan MIC selama 31 tahun,akhirnya Samy Vellu mengunduri dirnya pun.adoi.Jadi,molek sungguhnya pun jika kita menyingkap sumbangan bahasa dari beliau.



1. Samy Velu menyebut berkenaan Pos Laju: 

"Besoh kirim, hari ini juga sampai" 



2. Dalam berita TV apabila beliau cuba untuk memberitahu dia berasa amat malu: 

"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar" 



3. Samy berkata dalam salah satu ceramah: 

"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Kemudian seorang pakcik bertanya, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" Dan kemudian Samy dengan megahnya menjawab, "Kalao takde sungai, kita bina sungai”



4. Kenyataan paling digemari oleh Samy dalam berita abad ini: 

"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!” 



5. Ketika krisis air: 

"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!" 



6. Berkenaan masalah sosial: 

"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade" 



7. Ketika program derma darah di Sungai Siput

"Marilah kita semua menderma dare" 



8. Ucapan selamat datang dalam kebanyakan majlis beliau: 

"Selamat datang saudara-mara semua" (Ia sepatutnya “saudara-saudari”) 



9. Ketika isu Al Arqam hangat diperkatakan, beliau berkata dalam satu sidang akhbar: 

"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam



10. Di satu majlis pembukaan sebuah bangunan baru: 

"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain" 



Dan tentunya yang paling kelakar di dunia sepanjang zaman ialah: 



"Kita akan bina roket pigi matahari." Salah seorang wartawan berkata, "Tapi Datuk, matahari terlalu panas untuk didekati." Samy menjawab, "Itu tade masalah. Kita hantar waktu malam" 





nota kaki : molek benar jika Samy Vellu diberi anugerah Insan Paling lucu di Muka Bumi

Kelantan bawa nama Malaysia di Singapura


nota kaki : Macam tak logik Kijang baham Singa,seperti sedia maklum Kijang binatang omnivor.kehkehkeh

Selasa, 10 Januari 2012

Allah selamatkan Tuan Guru


Selamat Ulangtahun kelahiran ke 81 Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

nota kaki : semoga dipanjangkan umur dan terus gagah mendaulatkan Islam.Amin.

Isnin, 9 Januari 2012

Nogori Sembilan,Mecester dan DSAI

2 jaringan beliau cukup untuk menggamatkan Bukit Jalil dengan laungan Hobeng Jang Hobeng

*****

2 jaringan beliau ditambah satu gol oleh Danny Welbeck cukup untuk menyingkirkan Mecester City

*****

2 ungkapan sahaja yang mampu meluahkan suara rakyat dan Dato Seri Anwar Ibrahim,''Alhamdulillah,syukur''

nota kaki : penutup kemenangan yang paling dingati dalam lipatan sejarah negara

Jumaat, 6 Januari 2012

Sokongan untuk Saiful Bukhari

Penyokong Saiful Bukhari pada 9 Januari 2012 yang akan turun melawan gelobang Reformasi Dato' Anwar Ibrahim di Mahkamah Jalan Duta.

nota kaki : dah macam budak tadika je main pakai-pakai topeng ni.ke nak pergi parti Halloween ni?kehkehkeh

Perhitungan Epik 9 Januari

Ulasan paling rare yang pernah gua baca sepanjang hayat oleh Brader Pipi.kehkeh

nota kaki : Brader Pipi boleh jadi sasterawan negara atau mungkin wartawan surat khabar.kehkehkeh

Sumbangsih 2012

Juara Liga Super Malaysia,Kelantan akan membuat perhitungan merebut piala pembuka musim iaitu Piala Sumbangsih dengan Juara Piala Malaysia,Negeri Sembilan di Stadium Bukit Jalil,Sabtu 7 Januari.

nota kaki : selepas perlawanan ini,ada satu lagi perlawanan hebat yang akan gua kemukakan hasil ulasan hebat Brader Pipi.lu tunggu,tunggu.kehkehkeh

Khamis, 5 Januari 2012

Jersi nombor 1 Asia U23

undian dari goal.com.

nota kaki : Fadhli Sas turut menjadi salah seorang pemain terbaik Asia U23.Fakri Saarani?

Takutkah anda dengan mahasiswa?



nota kaki : di mana salah mereka sehingga diperlaku macam peserta tomoi?

Pelajar cemerlang

pelajar cemelang satu ketika dahulu.Nur Amalina Che Bakri.punoh ranoh habis.

nota kaki : lipat!

kata-kata Encik Penggodam

maka berkata Encik Penggodam :

"Kata orang : Kau student tak payah la main politik, kau tu student keje kau belajar je.

Kata aku : Kau pun student tak payah la keluar bandar tengok wayang dan pergi dating bagai. Kau tu pun student keje kau belajar je. Tak payah hipokrit sangat."


nota kaki : kemah keh tu!

Rabu, 4 Januari 2012

Adam Adli dan Safwan

siapa mereka Adam Adli dan Safwan?jangan hanya baca KOSMO!,Berita Harian mahupun Harian Metro.selaklah sedikit bacaan dari Malaysiakini atau Harakah.barulah demokrasi.

tahukah mereka dihukum kerana menyuarakan pendapat?tak tahu?nah hambek!ini golongan mahsiswa cerdik pandai.kenapa takut sangat nak mansuhkand AUKU ni?

nota kaki : PBB mengharamkan pihak polis menggunakan kekerasan kepada pendemonstrasi yang menjalankan demonstrasi secara aman.

Terima Kasih Polis Tanjung Malim


nota kaki : terima kasih gazebodaily.net.

Berat Obama dan Ustaz Azhar


nota kaki : u r so funny.kehkehkeh

Ustaz Azhar Idrus

Ustaz yang menjadi fenomena dewasa ini yang sering menyampaikan kuliah agama yang santai tetapi penuh ilmiah.'mung ingat ustaz,ustaz ni reti bagi ceramah jah ko?main gitar buleh,amek gambar buleh'.kehkehkeh.

nota kaki : adakah zizan akan diGAM selepas ini?