Pages

Rabu, 1 Disember 2010

lupakanlah si dia

semakin banyak teman taulan dan saudara mara yang ingin menamatkan zaman bujang membuatkan gua berasa teruja dan terkesima.seperti yang gua katakan di post yang lepas,angka 20 merupakan masa yang tepat untuk melakukan anjakan paradigma memiliki teman dan membina keluarga.

tapi dalam kehangatan rakan taulan membina keluarga,ada juga di antara rakan taulan yang kecundang di tengah jalan dalam usaha membawa balik menantu kepada ibubapa mereka.ada yang kecewa ditinggalkan,ada yang suka berjaya meniggalkan teman mereka.

maka diringkaskan cerita dari perkongsian didalam muka buku,gua ada terbaca doa untuk melupakan si dia.si dia ok!bukan si Dia!si Dia tempat kita berdoa untuk melupakan si dia.



"Jika benar kamu sygkan dia..maka lepaskannya..jika dia kembali padamu..maka dia adalah milikmu..jika tidak..dia  bukan milikmu.."

"Tuhan memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untukmendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Kerana Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya..."

Tiada ulasan: