Pages

Rabu, 1 September 2010

boleh mula dah

ok boleh lah ni mula memuat turun kembali lagu raya kat dalam henset lu semua.dah dekat sangat.tak kira mat punk atau skinhead,puak sunnah atau syiah mesti teruja nak sambut hari mulia.tinggal bape hari je lagi.bolehlah mula rancang perjalanan lu semua.kasi selamat,dan teratur.gua bukan nak jadi pegawai JPJ hari ni,tapi gua nak mintak dan seru semua pengguna jalanraya yang bergerak menyusuri jalanraya pulang ke kampung,gua nak tahun ni tak kiralah Opp Sikap mahupun Oppocot,tak nak ada 1 kemalangan jiwa pun kat jalanraya.

takkan gua nak ajar satu-satu,dah kalau bawak kete atau motokar,mestilah ada lesen kan?takkan tak belajar semua ni masa kelas KPP.langkah pertama nak dapat lesen L.melainkan lu beli lesen terbang,bukan lesen kapal terbang.yang tak ada lesen,tapi belagak nak bawak kete,gunalah pengalaman selama lu semua beraksi di jalanraya.yang penting JANGAN BAWAK LAJU,JANGAN CUBA POTONG DOUBLE LINE.
lu sume nak jadi cam gini?

ok kepada semua orang-orang kampung mahupun kerajaan negeri,kain rentang mahupun kata-kata sambutan bolehlah mula pasang di setiap sempadan negeri.biar anak perantau tahu mereka sudah berjaya sampai di kampung halaman dengan jaya dan selamatnya.ingat!ok huruf besar sikit,baru nampak tegas.INGAT!gua TAK NAK ADA KEMALANGAN JIWA RAYA TAHUN NI.sengaja gua post awal sikit sebab gua nak semua beringat ketika balik kampung.gua nak ubah sikit iklan kat Tv atau Radio.
"kepulangan anda untuk menziarah kubur di pagi raya,bukan menghantar anda ke kubur di pagi raya"..agak gampang tapi fikir-fikirkan

nah kepada perantau negeri orang yang bekerja atau yang menuntut ilmu,selamat pulang.ketika inilah kepadatan kampung boleh beat KLumpo.jadi ramai-ramai pulang beraya.jangan nak KLumpo sangatlah beraya di bandar.tak de nikmat dunia.

Tiada ulasan: