Pages

Rabu, 29 September 2010

tak kan Melayu hilang di dunia

tak kan Melayu hilang di dunia.mana taknya kalau dah sampai Africa Selatan darah orang Melayu mengalir.masa bulan ke'world cupan' dulu sibuk aje orang-orang veteran bercerita tentang Melayi di salah sebuah ibu negeri Afrika Selatan iaitu Cape Town.pernah dengar Melayu Cape Town?

ok ebenarnya bukan itu nawaitu gua mengarang post kali ni.semua tentang helmet post terbaru gua.


sedang gua melangkah ke tempat tugganngan gua di parking,gua sudah terdengar dari jauh seorang brother memaki dan memekik hamun membernya.ape kes?member dia cuba nak liwat dia kah?mustahil.itu tempat public figure.gua cuba untuk jadi sebusy body yang boleh.dengan pura-pura mencari moto di sekitar tempat kejadian.gua bukan takut nak tanya,tapi badan brother tu besar tambah pulak dia nampak cam tua.kalau gua tanya,dia marah,gaduh lah jadinya ye dok?gua bukaan takut sebab dia besar,gua tengok dia cam tua,malas nak kurang ajar dengan orang tua.kahkah.

rupanya helmet dia gua.mengikut pekikan brother tersebut yang masuk menusuk ke telinga gua,helmet dia kena rembat.dia kata dia letak kejap je sebab nak masuk beli tempoyak yang mak dia kirim.keluar je,terus hilang.sial.

nasib yang sama gua hadapi masa gua sedang mengfotostat kerja yang dibagi oleh cikgu gua ssatu ketika dahulu.gua masuk kejap,tak sampai 5 hari ke dalam Kafe Cyber itu,terus hilang entah ke mana helmet gua.sedangkan gua masuk ke dalam Kafe Cyber dengan nawaitu yang tulus ikhlas untuk menyiapkan tugasan yang diminta di saat-saat akhir.
gua malas nak berfikiran negatif atau menuduh mana-mana anjing kurap yang mencuri helmet gua,jadi gua buat konklusi mungkin helmet gua telah diterbangkan oleh angin.nak buat macam mana tak ada rezeki.konon-konon berfikiran positif dapatlah balik helmet gua,tapi air mata sahaja yang keluar.

tak kan Melayu hilang di dunia TAPI helmet orang Melayu bila-bila masa sahaja boleh hilang.
dan biasanya Melayu curi harta sesama Melayu.watefak

Tiada ulasan: