Pages

Khamis, 3 Mac 2011

penghormatan bukan hinaan

Ini semua bukan gua yang tulis.Sumpah ok!gua ternampak link yang diberi di muka buku,lalu gua baca.jadi tiada sebab kenapa gua tak berbangga menjadi anak jati Kelnatan Darul Naim.ye,memang segelintir dari penyokong Kelantan ada yang berperangai kurang enak atau tak enak langsung,tapi cuba fokuskan di perkataan SEGELINTIR.bermakna bukan semua.

tengok sendiri di negara koncu Amerika iaitu United Kingdom atau dalam bola sepak lebih popular dengan nama England The Three Lions.peminatnya lebih fanatik dari Indonesia.jadi,kalian boleh bayangkan bagaimana kurang ajarnya mereka dan bagaimana tingginya ketaksuban mereka terhadap bolasepak sehingga mereka digelar Hooligans.apa itu Hooligans?buka Google enjin carian internet dan mulakan misi mencari perkataan tersebut.padahal kita tahu England merupakannegara yang maju,negara dimana lahirnya dan meninggalnya Mendiang Puteri Diana,negara yang mempunyai pemain ternama,negara yang adanya The Libertines,negara yang adanya lagenda The Beatles.dan liga negara ini jugalah yang menjadi tatapan kaki bola di negara kita setiap hujung minggu.

tapi bila penyokong negeri Pantai Timur yang satu ini melontar objek,memaki hamun,membakar kerusi,dihentam oleh para Anti-Kelantan dan kroni-kroninya termasuklah media.buka mata,jangan hukum berdasarkan salah segelintir penyokong yang berpewatakan jakun.isu ini hebat diperkatakan apabila nak Final Piala Malaysia,Final Piala FA atau pertembungan yang melibatkan Kelantan dengan nama-nama besar lain seperti Selangor dan Nogori Sembilan.jadi tak salah jika hal ini diungkit supaya semua oranag Malaysia tak kira Erra Fazira atau Najib membuka mata.

bukan gua gebang,baca sendiri tulisan e-mail penyokong setia Nogori Sembilan yang bertandang ke Kota Bharu dalam perlawanan Liga Super beberapa hari yang lalu.memang dari golongan kami yang membakar kerusi,menggangsterkan diri,tapi bukan semua ye,bukan semua.


jangan menilai buku dari kulitnya kata pepatah penjajah.jadi gua tiada motif lain selain ingin menyatakan KAWE ANAK KELATE!

"sokong bia bijok,bertindak bijok,main bijok,napok bijok,bijok sokmo.Gomo Kelate Gomo"

2 ulasan:

FarahinSabri berkata...

aku pong banggo jugok..jak mulo lg..bilo org kato klate ni debe,ganas,segalo lah,,bkn aku malu..tp banggo..haha..ngek~

apis judin berkata...

aikk pliknyo bngga klate debe...
ganah mu farahin haha