Pages

Selasa, 5 Julai 2011

takziah orang kampung

5 Julai 2011

4 pagi,baru mula nak masuk ke alam mimpi.sepatutnya masuk ke alam mimpi lebih awal dalam anggaran pukul 2 pagi tetapi dek kerana rasa ingin berborak kosong datang bertubi-tubi maka dilayanlah perasaan itu walhal tubuh sudah diselimuti selimut tebal.

8.15 pagi,kali ini kali ketiga gua bangun setelah bangun pada pukul 6.30 pagi,dan pukul 7 pagi.macam biasa orang Melayu,suka sambung tidur.salah siapa?salah sesi borak-memborak pukul 4 pagi mungkin.ok 8.15 pagi,berlari-lari anak gua menuju ke bilik air untuk mandi mandi dan seterusnya ke Gym.dah kalau ke gym buat apa lagi kalau bukan untuk mengangkat besi takkan untuk jual besi-besi berat itu pulak.ye dok?bukan niat gua untuk melawan otai Malek Nor jauh sekali untuk meniru Sazali Samad,tetapi dah memang itulah subjek yang gua perlu pelajari untuk semester ini.tapi kalau nak digambarkan secara ringkas tubuh gua,lu semua pergi tengok kat kotak spender atau boxer Renoma.macam tu lah senang cerita tubuh gua sekarang.kahkah cilake!

11 pagi,malas nak cerita panjang,yang gua nak bagitahu,gua tertidur dalam kelas sampai nama gua dipanggil berkali-kali oleh pensyarah.

2 petang,gua amek peperiksaan Ekonomi untuk kali pertama.kacang bagi gua sebab gua memang terer ekonomi.memang agak bongkak kenyataan gua di sini tetapi itulah hakikatnya.mana tak terernya kalau gua sudah dapat clue jenis soalan yang akan keluar.God Dammit! orang putih kata.

2.10 petang,baru menulis nama di muka depan kertas jawapan,telefon gua bergetar yakni petanda ada pesanan ringkas.gua dapat berita mengejut orang kampung gua meninggal.orang lama.sedikit terkejut.gua pernah rapat dengan anak-anak arwah.terus gua fikir tentang anak arwah.

3 petang,sedang berusaha untuk menyiapkan peperiksaan secepat yang mungkin supaya dapat gua mengesahkan berita yang baru gua terima,terdengar suara sumbang bergelak ketawa kegembiraan di dalam perpustakaan.memang gua buat peperiksaan di dalam perpustakaan sebab gua yakin ia adalah satu-satunya tempat yang senyap dan sunyi cukup tenteram.ini lain situasinya.

perenggan baru supaya senang lu semua baca dan amek perhatian cerita gempak gua ni.gua pegi sound direct dekat budak bising tu.gua tarik dia,gua cakap "nak buat test".3 suku kata je,cukup buat dia mengangguk tanda faham dan berlalu dengan muka cuak.gua dah la tengah gundah gulana,memang silap masa dia mahu bergelak ketawa.tak puas lagi mungkin bergelak ketawa masa musim Maharaja Lawak.

4.30 petang selemat mengepilkan kertas jawapan dan menghantarnya kepada pensyarah yang bertugas mengawasi gua dan kawan-kawan.gua tergesa-gesa bersalaman dengan pensyarah yang kelihatan mengantuk itu dan terus gerak keluar dari hell library yang bising.

5 petang,berita tersebut memang benar.Al-Fatihah.

nota kaki: Takziah kepada Wan Zamani Wan Omar,Wan Hafizul Wan Omar,Wan Diana Wan Omar dan Wan Nini Adila Wan Omar sekeluarga di atas pemergian ayahanda tercinta.semoga rohnya di tempatkan di sisi orang beriman.Al-Fatihah

Tiada ulasan: