Pages

Isnin, 7 Februari 2011

Revolusi Jasmine

sebelum gua melangkah keluar rumah untuk merembat bola di atas rumput tiruan,tergerak hati gua untuk mengetahui apa sebenarnya yang berlaku di Mesir tanah Arab yang melahirkan ramai ilmuwan Islam dan kedoktoran.ribuan anan Malaysia berhijrah ke sana untuk mengutip seberapa banyak ilmu yang ada termasuklah beberapa orang sahabat taulan gua.

apa Revolusi Jasmine?pada mulanya gua tahu Jasmine adalah sekuntum bunga.bunga.membayangkan kelembutan.tapi kali ini,bunga itu dipenuhi duri macam kaktus.pergolakan,rusuhan.ada sebab musabab kenapa terjadinya rusuhan tersebut.REVOLUSI JASMINE  merebak ke MESIR dan YEMEN.



bermula dengan ideologi pemimpin Tunisia,rusuhan ini merebak ke Mesir dan Yemen.kenapa berlaku rusuhan ini?hah ini yang kita tak tahu.ok gurau sedikit.gua tahu sebenarnya.tapi bukan secara menyeluruh.hanya tahu ringkasan dan bingkisan sahaja.apa yang dapat dirumuskan,rakyat di tanah arab telah mula bersuara.mereka tidak mahu berdiam diri lagi.tidak mahu hanya mulut ternganga sehingga masuk tahi cicak sementara diktator melakukan tugas mentadbir negara dengan ada kekurangan.

kini rakyat di Tanah Arab telah merasakan apa yang dilakukan oleh kerajaan mereka adalh salah.seperti Mesir,mereka nama,bangsa sahaja arab,bangsa keturunan Kekasih Allah,tetapi mereka juga kekasih kuat kepada Amerika dan Israel Laknatullah.mereka bersekongkol.dan Mesir juga membuat urusan jual beli sumber gas dengan Israel si penjajah zalim.

dah tahu orang tu selalu tindas Islam macam kat Palestin,tak payah la kome nak berurusan.tolak tepi keuntungan,fikirkan Islam.senang bercakap kan?tapi itulah pandangan seorang yang bernama ummat Islam.mestilah gua nak menangkan agama gua dan saudara Islam gua.lu ingat gua gila ke nak sokong saudara mara Freemason ni?

konklusinya,ummat Islam telah bersuara.cukuplah ditindas oleh orang kafir.berkaitan keselamatan rakyat Malaysia yang berada di bumi Anbia itu,diharapkan semua dalam keadaan selamat walaupun ada desas desus ada segelintir menjadi mangsa rompakan dan kecurian.tetapi gua percaya yang buat keje tu,mesti geng-geng mat pet Mesir.jangan salahkan perusuh yang ingin menegakkan kebenaran dan menggulingkan kerajaan sekutu kafir sebab

Syaikh al-Qaradhawi menganggap rakyat Mesir yang berdemonstrasi menuntut Husni Mubarak berundur sbg ‘ahrar’, iaitu orang-orang yang berjiwa merdeka dan menyifatkan demonstrasi itu sebagai ‘kebangkitan yg diberkati rakyat Mesir’. Ini bermakna, demonstrasi tersebut tidak bercanggah dengan syarak pada pandangan al-Syaikh al-Imam al-Qaradhawi.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

huh..berkaliber la lahanat ko punye blog..

apis judin berkata...

menganjing nampakkkkkkkk...auffff auffff