Pages

Sabtu, 21 Ogos 2010

anak muda

baru je nak insaf tapi lalai balik.ibarat apam balik dah hidup gua.kembali ke pangkal jalan.kali ini secara jujur dan penuh tawadduk gua ingin reviewkan pasal muzik.maaf ini sedikit lari dari hal keagamaan tapi hanya sekadar hiburan jangan sampai lalai.

bukan main banyak lagi kumpulan kugiran yang timbul ibarat 'cendawan tumbuh selepas hujan ais'.ada yang menarik perhatian ada yang mencacatkan pemandangan.sebelum gua menyiarkan rakaman amature dan profesional dua band dalam review ni,gua terlebih dahulu nak buat ucapan ibarat ucapan hari raya kepada ahli band Correctamundo dan Primary atas dasar meng'post' video kalian tanpa kebenaran.gua bukan ada nombor talian pascabayar lu semua.jadi jangan saman gua ok.gua nak tolong kembangkan sayap lu semua jugak.

Correctamundo.kugiran budak-budak UTEM Melaka.vokalis dia,abang ipar jiran arwah ayah atuk gua.dia yang membawa gua kepada pengenalan band ini.tak ada hasilan album lagi tapi dengar cerita dah jadi Juara Batlle of The Band UTEM tahun 2010.nah ameklah santapan jiwa muda kalian.

Primary.pengenalan gua kepada band ini terjadi apabila gua menyelongkar blog bolasepak kegemaran gua,Sokernet.dari situ gua kenal brother yang agak grunge brother Pipi.gua je kenal dia,dia jauh panggang dari api liter Aladin nak kenal gua.nak dijadikan cerita gua dapat tahu dia ada band dinamakan Primary.ala-ala The Cure gitu tapi arrangement muzik yang funky menepati citarasa halwa telinga ibarat Maggi Cukup Rasa.tau tak apa!kedengaran suara budak kecik menyampuk.dah ada lagu yang dicipta dan boleh didengar mahupun di selidik di TubeAnda.ini salah satu daripadanya.

Tiada ulasan: