Pages

Selasa, 10 Ogos 2010

pedih RAMADHAN

sikit lagi.sikit lagi.
sikit lagi nak kena,sikit lagi nak hancur.lari-lari si ibu membawa si anak lari.
kasih ibu kepada anak.si bapa keluar mencari rezeki balik hancur hatinya,lembik tubuh badannya melihat wang yang dikumpul dari lapang sawah di kampung yang diconvert kepada batu bata yang digabung menjadi sebuah objek dipanggil rumah rebah menyembah Bumi Allah.

baru ingin menjadi pemimpin pertama selepas ibubapa.mencuba telan dan serap pahit manis adik dan ibu ketika saat sukar ketiadaan ayah.tidur pukul12 tapi dikejutkan keluar jalankan tugas pemimpin sehingga awal pagi.penat,perit dah rasa.memang berat.demi semua gua cuba.cuba yang terdaya walaupun dicerca dan dihina.gua tak akan diam diri kepala dipijak bertubi-tubi walaupun mendapat sokongan ramai.sebab ini keluarga gua,gua punya rasa sendiri untuk bertanggungjawab.

sikit lagi.sikit lagi nak puasa,sikit lagi nak raya.tapi lokasi dulu dah menjadi gudang berhabuk dan hancur.mana perasaan berbuka puasa dan membakar mercun di malam raya di lokasi itu?hilang mungkin.mungkin seperti batu bata yang dibina oleh si ayah yang hancur menjadi debu dan diterbangkan angin.setiap malam melihat deraian air mata adik yang mempersoalkan karier bola sepak di kampung,kawan-kawan yang berlari seirama kesana kemari,si ibu pula menangis memikirkan nasib anak,hancur hati melihat hancurnya istana yang menjadi saksi proses tumbesaran 6 makhluk tuhan yang tergabung dari sperma dan ovum.

mana hati?mana perasaan?mana akal?kalau dah hilang baik baik jadi gila,mungkin boleh mati.kalau nak mati,kalau nak lumpuh hubungi lah gua.khusus untuk lu insan TERSAYANG yang buat gua bermonolog makian keatas kamu sekeluarga.tunggu masa,tapi jangan tanya bila,jumpa kena,tak jumpa ok saja.

6 ulasan:

Liyanadiba berkata...

sabar ek apih...
setiap musibah tu,mesti ade sebab ...

apis judin berkata...

tq dibah...
xtaw nk oyk gano etek...
kadang2 rasa ok sbb rama saing2,ore kg wi smangat tp bilo pk mula,pk adik2 rasa down sgt2...
payoh nk face semo ni

Farah Farhana berkata...

din,,
sory..
aku baru taw..
aku x taw plop mu..
mu delete ehh post mu tjuk bongkar tuh??

apis judin berkata...

xpo na..xdok gapo..
delete doh...
mls eh tkut ore kto nk simpati

Farah Farhana berkata...

erm,,bkn mtk smpati tp gak btol gpo hop mu tulis tuh,,aku bace dlm blog dbah dulu..x taw plop mu..
erm..sabar byk deh din,,

apis judin berkata...

breh na...
thanks u