Pages

Rabu, 5 Januari 2011

bintang baru

andai kata Indonesia menjaringkan gola penalti yang diambil oleh kapten mereka Firman Utina tempoh hari di perlawanan akhir kedua Piala AFF Suzuki di Stadium Gelora Bung Karno,mungkin itu hampir melenyapkan impian Malaysia untuk mengangkat buat julung kalinya piala berprestij Asia Tenggara.

akan tetapi dengan nasib yang baik dan teknik yang sempurna penjaga gawang nombor satu Malaysia pada dewasa ini dapat menangkap kemas bola rembatan ke penjuru kanan gol Malaysia.dengan berbekalkan aksi tangkas dan kemas,dan hanya melepaskan 3 gol sepanjang kejohanan tersebut,nama Khairul Fahmi Che Mat a.k.a Apek meniti dibibir para peminat bola sepak Malaysia termasuklah para artis seperti Nora Danish.

walaupun nama Apek sudah sinonim dibibir para peminat Red Warriors tetapi bagi peminat bola sepak di luar negeri Kelantan masih tertanya-tanya dari manakah datangnya budak Jepun ini.pemuda yang berasala dari Machang,Kelantan ini pernah bersekolah di Sekolah Sukan Bandar Penawar dan seterusnya bersekolah di Sekolah Sukan Bukit Jalil,yang mana sekolah yang melahirkan ramai bintang-bintang dan bakat sukan negara kita.





jika dulu,wajah ini tidak dikenali walaupun bagi peminat bola sepak di Kelantan sendirir,apatah lagi bagi orang-orang luar bagi negeri Kelantan.bagi mereka ini hanyalah muka baru dan penjaga gawang muda yang diletakkan di posisi no 3.

tapi kini,beliau merupakan bintang baru menyinar.aksinya memukau kelab besar seperti Manchester Ubusted sehingga ada berita beliau akan menggantikan Edwin Van Der Sar.benar atau tidak,kita gelak terlebih dahulu dengan gelakan yang agak sinis.

namun begitu,pemuda yang mirip Yakuza Jepun ini cukup menunduk ke Bumi seperti di dalam temuramah bersama Sokerleaks Blogspots.tahniah.lu memang PADU!

Tiada ulasan: