Pages

Isnin, 17 Januari 2011

sepak mula

setelah sekian lama gua tak mengeluarkan post,tiba-tiba terdetik mahu mengeluarkan post pasal bolasepak.satu bidang yang menjadi kegilaan gua sedari kecil lagi.tak tahulah ketika mengandungkan gua,mak gua demam Piala Dunia di Itali yang kali ke 14.

gua hadir dengan post terbaru ini,bukan kerana mahu mengkritik si tua Ryan Giggs yang agak macam haram pada pertemuan lewat malam dengan pasukan yang berpengkalan di White Heart Lane.tapi gua hadir mahu menghebahkan dengan semangat Harimau Melaya yang masih berkobar ekoran berjaya menjulang Piala AFC Suzuki yang mana dulunya diketahui peminat bolasepak sebagai Piala Arak Tiger Beer,berlogokan harimau.


tanggal 29 Januari 2011,sepak mula Liga Super Malaysia akan bermula dengan satu-satunya perlawanan pada hari tersebut.iaitu pertemuan seteru sekian lama iaitu Perlawanan Sumbangsih antara Pendekar Merah dengan Gergasi Merah Kuning.hasrat yang disimpan sekian lama untuk pergi sekali lagi ke Stadium Bukit Jalil menyaksikan Piala Sumbangsih,semenjak Kelantan menjulang Piala Malaysia buat julung kalinya,terpaksa dibatalkan ekoran gua telah direkrut kedalam 225 pelajar yang akan menyiksa diri mereka di satu perkhemahan di lokasi tersorok di semenanjung Malaysia.

agak berat hati untuk gua melangkah pergi,tetapi itulah tanggungjawab gua untuk mendapat segulung diploma buat ibubapa gua di kampung halaman.jadual selebihnya berkaitan liga di Malaysia boleh di rujuk di web Organisasi Sultan Bola atau FAM.kahkah.selamat berentap,majulah bolasepak Malaysia untuk menjulang Piala Dunia bila semua budak-budak sebaya dengan gua berjanggut dan bercucu.

Tiada ulasan: