Pages

Ahad, 17 Januari 2010

Rock The World...



haaaaaaa pminat muzik taw an flierz ni....hell yeah...ROCK THE WORLD dude...
dgn bermodalkan RM25 harga tket,RM5 duit mnyak member aku n slebihnya untuk alas perut dan berpuluh btg Marlboro kaki kanan dan kiri silih berganti melangkah ke Bukit Jalil...
kaki kanan dan kaki kiri..dan tidak lupa tgn kanan dan tgn kiri yg bergerak dan berkerja keras bermoshing2 mngikut irama muzik..haha...
exercise kluar peluh...
ni 1st RTw aku..after aku da tlepas 3 RTW smenjak aku di tarik oleh kwn2 kau ke bidang yg lalai ini...MUSIC....haha
thun ni security leh kata not bad..dgn abg2 bonzer bertangan beso sebesar peha aku..
stiap pintu msuk kena buat spotchek nk cari sape bwk rokok..cm kat skoleh...haha totally just a joke...
nk make sure xbwk bnda terlarang....bgus gak bwat bnda cm2 coz berbaloi...coz gig n concert xtelepas dri pristiwa pertumpahan darah cm Muay Thai...
aku sendri dpt tgk ada bdk balakang aku kna rampas pisau...bwk pisau dude....
lu bwk pisau asal??nk g bunuh askar ISRAEL???bangang la....

ok start approximate kul1....tp aku xmsuk sharp...solat lu la dude zohor...jamak trus ngan asar....aku musafir coz bru shari smpai kt KL from hometown...dtg awal ke KL smata untuk kau RTW..haha
tp sbenanya untuk dftar kolej gak...bkn RTW smata2...haha

dari surau aku da tgk bebudak mhupun org dewasa mlangkah dgn pelbagai fesyen dan style mnuju ke tapak dan kubu RTW..punk,skin,rock kapak,metal,brit uk....hip hop pun ada..hahahasmua 1 Malaysia nk enjoy..

1st perfomace...aku g kt stage CHILL xslh aku...coz diz time ada 3 stage kt RTW...aku tgk Jayzuan nga men bsama FREELOVE nya....goyang2 mnyanyi..mnari...good job guy from Ipoh bsama bandnyer...
'where have you been my indie rock darling??'...haaaa 2 slh skit bait lrik yg aku suka...

aku insan yg lemah dan kerdil xmampu nk ulas2 stiap perfomance from band yg men..coz ada lbh 60 band dude...n bkn sume stage aku teroka....aku cite serba sedikit je..
ptg 2 plg tetarik band otai 'Kugiran tepi Pantai'...nyanyi lgu cover je...tp gempak....
plg best I Wanna Hold Your Hand by the Beatles...pergh...really retro n otai..terbaek la PakCik skalian...

then Hujan perfom....haha bkn band Hujan sbenanya..tp hujan yg btol2 punyer...bkn dugaan....tp ini lebih kpada cobaaan...hujan trun dgn lebat....abis bertempiaran ank2 muda yg giler music lari berteduh...
n sluar kami sempat jgk basah sbb air naik skit...hampir sejam hujan....concert pun benti jap ats faktor2 security....

after hujan event dismbung blk....time 2 da nk mlm...sbb benti tlalu lama,mlm 2 every band ley main 2 lgu je...sbb faktor masa xckup..ni Malaysia,dikawal oleh Kementerian Kesenian..bkn UK so event pape smpai kul12 je limit....

bnyak band main..One Buck Short,7 Collar,Pop Shuvit,Republic of Brickfield,Bitter,Bunkface n blablabla...bnyak la...lupa...
Republic mnarik coz 2nd song guess sape yg dtg????Amy Search dude................otai sial...
dieorg nyanyi lgu 'Balada Pemuzik Jalanan'

k tba la band yg dtunggu oleh aku..xsbr nk dgr dendangan Kucing Hitam or Burn Berlin Down mahupun Capital E...tapii..................booooooooooooooooooooooo aku dgr some noisy voices dri bdk2 kecik kt blakang..asal???ane pijie vokalis bittersweet???asal ipan the times main drum???asal lgu xpnh dgr??
ok...aku rasa Bitterswet da tukar line up..yg still ada Hafiz n Emai je...tmasuk new vokalis yg dpt pujian dri awek2 yg kata dia sweet n hensem n chinese look......aku admit aku n yg laen2 kecewa...bkn lgu xbest tp kteorg still xbiasa dgr lgu2 bru korang..so xdpt rentak lg...neway GOOD JOB!!!

ok last band Bunkface....at the time sume stages da setlle so amat pack n crowded kat main stage...
memandangkan Bunkface da up n jd fenomena d kalangan dak2 indie skang,mmg ini yg dieorg tnggu...
at the time jgk aku dpt 1 pnggilan dri besfren aku yg ajak jumpa...die bru smpai from Melaka mlm 2..
xsilap aku time Republic tgh maen...
so aku jmpa sblum Bunkface main...sempat bermosh2 ngan dia 1st song;Bunk Anthem....
2nd song......booooooooooooooooooooo..f**k off...ada suara sumbang ratusan ank muda jerit..sbbnyer??
ntah xkena pae kt engginering..stage jd gelap..nmuzik dieorg sayup2 je dgr...rmai yg mrh n blah...

tp pape pun ttp gempak RTW mcm thun2 sblumya...ni da edisi ke 9...hope ada lg edisi ke 10...
good job Zahid from Disagree coz dia n member2 slh sorang organizer RTW wlaupun dia n Disagree trut serta perform mlm 2...ckp sal zahid bkn sbb ape,aku smpat amek pic ngan dia masa nk balek dikala baju aku da lencun...so aku da cam pelarian..haha..(kelihatan juga dlm ambulan ada mngsa gaduh yg injured)haha..


Tiada ulasan: