Pages

Khamis, 14 Oktober 2010

RIOT!

Sedih dan pilu mengenang peristiwa yang menimpa salah seorang penyokong Kelantan di Stadium Shah Alam Selangor selasa lalu. Malah lebih perit dan pilu apabila membaca luahan salah seorang penyokong Selangor yang berbangga memukul mangsa setengah mati. Apa yang ingin didedahkan ini bukan untuk mengapi-apikan suasana tetapi ingin minta jasa baik kekawan yang menyaksikan kejadian ini membantu pihak sukarela yang ingin membantu kes ini untuk bertindak mengikut undang-undang.
Amat kecewa bercampur geram setiap kali memgimbau kembali peristiwa ini apabila membuka laman web sosial tetapi ini bukan alasan untuk seluruh penyokong Kelantan membalas dendam, dimana ianya akan dilihat lebih memburukkan keadaan dan persepsi masyarakat luar apabila isu keganasan penyokong sering dilaporkan secara berat sebelah.
Kami cuba merungkai kejadian mangsa yang dipukul ini samada masih hidup atau mati kerana salah seorang yang mendapatkan mangsa telah mengemailkannya kepada kami gambar-gambar. Sinopsis kes ini cuba dirungkai dan masih perlukan bantuan dari mereka yang tahu kejadian ini.





Berdasarkan Pengakuan Si Pemukul:









KAMI BERHARAP MEREKA YANG TAHU KEADAAN MANGSA SEKARANG SILA HUBUNGI info@theredwarriors.com.
 p/s: gua copy paste terus dr theredwarrior.com memandangkan media tidak berlaku adil, so gua berasa bertangunggjawab selaku ank kelantan mengunakan medium blog ini menyebarkan berita ini walaupun copy paste....satu lg persoalan yg bermain di pemikiran ak, siapa lelaki ini, adakah dia arwah yang sesak nafas yang berumur 39tahun ( kelihatan mangsa dalam gmbar ni berumur 20an, menyebabkan gua confius, then memikirkan adakah benar khabar angin mengatakan 2 org mati dipukul)

bagi penyokong Selangor demi keselamatan gua ingin sampaikan jangan cuba datang ke Kota Bharu pada hari Jumaat ni.nescaya padah dan mimpi ngeri tengah malam yang lu semua akan alami.kematian seorang penyokong kelantan masih tak dapat diterima oleh penyokong kelantan.tambahan pula ada seorang perempuan mengandung yang memberitahu telah dipukul oleh penyokong Red Giant.suaminya pula terpaksa menerima 10 jahitan.

bagi media pula,teruskan memburukkan negeri Kelantan.ya!kami sedar kami negeri mundur,negeri pantai timur!tapi jangan anka tirikan kami disebabkan politik.mula dari politik sehingglah sukan,kami ditindas.watefak.BEWARE!

Tiada ulasan: