Pages

Rabu, 3 November 2010

3 hari tanpa rokok

ya!memang itulah hakikatnya.gua dan tiga hari tanpa rokok dalam hidup.bergelen minuman Koka Kola dan beribu biji gula-gula Mentos telah gua makan untuk menghilangkan ketagihan rokok.satu tempoh yang memeritkan bagi gua sehingga emosi terganggu.kurang bercakap dengan sahabat,memarahi nyamuk yang mengganggu tidur dan memaki perempuan yang membawa kereta macam kura-kura.itulah sintom yang gua alami setelah menjauhi rokok selama tiga hari.

tam!tum!tam!tum!bunyi ketukan kotak rokok ke atas telapak tangan pada pukul 10.53 malam,3 November 2010.ironi perlakuan tersebut adalah untuk memampatkan lagi susunan tembakau di dalam gulungan rokok.itulah juga bunyi pembukaan hisapan maut yang akan bermula ibarat bunyi letupan bunga api sebelum bermlanya tahun baru.

setelah tiga hari mempertahankan mata wang Malaysia dari mengalir keluar kepada negara pembekal rokok,dan tiga hari juga bermegah dengan rekod dunia berhenti rokok dengan mengejut,akhirnya gua tewas dengan nafsu serakah sendiri.tak mampu hidup tanpa kalian 20 batang Marlboro.ampun dan maaf kepada ayahanda dan ibunda di kampung.anakanda sudah mecuba yang terbaik.

2 ulasan:

muyukerukatika berkata...

mak aihhh.sekali rap dye bantai

apis judin berkata...

bukan rap.
tu irama ketukan kotak rokok