Pages

Selasa, 18 Mei 2010

dibakar bersemangat 1

setiap kali cuti penggal semester yang lama pada bulan 5 atau 6 kampung gua ada buat kejohanan piala Dun.bagi aku ni lebih kurang liga kemuncak a.k.a Piala Dunia.cilakak betul gua main piala dunia.kihkih.tahun ni ia datang lagi.gua rindu tapi gua cuak.gua bukan boleh main sangat.stamina gua dah ibarat pak cik-pak cik yang kawin dua dengan perut yang tuff.bila pegi belajar gua tak sentuh bola atau dengan kata saintifiknya gua tak sepak bolang.LANGSUNG TAK!mungkin kaki gua berkata tuan aku haramakn bola selama kita bermaustautin di negeri orang.bukan gua tak nak main tapi kat kampung lain,kat sana lain.kat kampung every petang bola adalah wajib.ada yang mula pukul 6 dan ada yang mula seawal pukul 5 petang.gua bukan terlalu obses sebab bola bagi gua hanya untuk fun walaupun gua selalu sebut FOOTBALL IS MY PASSION,so gua akan trun lewat,pukul 6.01 petang.kihkih.tapi bila di temapt gua belajar,gua ibarat captain.every petang gua kena ajak dan pelawa star-star ibarat star wars dan honey star bermain bola.dan kebanyakan diaorang kurang berminat dengan bola tapi lebih tertumpu kepada futsal.benda mahal lagi diminat,benda free dilupa.pepatah gua yang baru.

so bila dah balik gua dah plan awal-awal,every petang gua akan lari keliling padang lebih kurang 2 keliling sebelum start main.untuk mencari kekuatan dalaman.tapi jika dicampur yang gua qadha atau sebagainya gua rasa gua kena buat lagi 50 pusingan sebagai galang ganti.sebabnya?gua tak lari pun.gua segan.gua hanya duduk di tepi padang tunggu orang lain menyepak mula bola,baru gua masuk berlari mengejar bola nan sebijik.

ok,kejohanan lepas not bad.gua terkejut hanjeng jugak bila gua dapat masuk 1st eleven team.gua ni bolehlah dikira budak yang baru belajar tanpa ada bakat,dan hanya tahu menyepak bola kesana kemari.tapi gua sedikit kecewa.team gua masuk separuh akhir dan kalah melalui sepak penalti.team gua lead 1-0.then satu ketika team gua diserang.dari tepi sebelah kiri.gua masih ingat lagi.bola yang menewaskan keeper gua yang membahayakan gawang pasukan gua.tanpa gua sempat berfikir sebab nawaitu gua nak selamatkan pintu gol,gua sliding bola itu dengan harapan gua dapat selamatkan gawang.dan dengan mata yang bersinar ibarat diambil gambar oleh para wartawan hiburan,gua tengok bola sudah di dalam gawang.maka terdengarlah makian dari pak cik-pak cik kat belakang gol yang menyuruh gua keluar.gua rasa nak lempang je,tapi gua kesian takut bini dia jadi balu.masuk paper Metro.gua dah mental down terus kena keluar.tapi sebelum dikeluarkan gua memang betul-betul ada save bola rembatan sorang brother ni.gua berada betul-betul atas garisan gol.nak guna tangan adalah salah bagi pemain bola,nak guna kaki tak kesampaian sebab bola paras kepala,maka gua guna kepala yang atas.gua tanduk.ok gua hero pada masa tu.pak cik yang di belakang gawang,kenapa tidak di maki gua time tu?biar gua rembat kepala lu dengan bola.gua emo ni

2 ulasan:

Liyanadiba berkata...

apih2...
sabar lor..huhu.
lumrah men ngey ore..
diba baco nek angim!
hahaha

apis judin berkata...

naik angin ko main Angin ni kihkih