Pages

Sabtu, 15 Mei 2010

parents no 2

sape lagi kalau bukan guru.individu atau group yang dikatakan parents no 2 kepada pelajar yang mana dieorang sanggup mengajar,mendidik dan memarahi kita di sekolah.jika guru menjadi parents no 2,sekolah juga menjadi rumah no 2 bagi kita.bagi kaki ponteng sekolah mungkin rumah no 3 sebab yang jatuh ke tangga no 2 adalah port tempat dieorang memonteng.bukan gua,tap budak-budak yang suka ponteng.

esok 16 Mei.maknanya hari ni 15 Mei.semalam 14 Mei.lusa 17 Mei.kenal tak Mus May?sabun Mei?Mei Ling anak tauke anjing?
ok bukan itu maksud gua.sori syaitan menghasut jari gua untuk bercerita benda yang tak patut dicerita.esok 16 Mei.maknanya hari ni 15 Mei.semalam 14 Mei.lusa 17 Mei..ok ia terjadi lagi.aish!

ok this time betol-betol ye.esok 16 Mei.tanggal 16 Mei merupakan tarikh keramat bagi warga pendidik.sebab kerajaan dah isytihar 16 Mei sebagai Hari Guru.pada tarikh inilah setiap guru akan dapat ucapan terima kasih dari murid-murid,dapat hadiah sabun,pensil,cawan,berus gigi.tapi bukan itu gua rasa yang dieorang nak.dieorang nak kereta?rumah?mcD?...ohh bukan jugak.gua rasa yang dieorang nak ialah sedikit penghargaan dari pelajar dengan ucapan terima kasih dan yang paling bermakna bila melihat pelajar itu mendapat kecemerlangan dalam pelajaran.

gua pun bukan tahu pasal isi hati para guru ni sebab gua bukan guru.gua pernah mintak nak jadi guru tapi tak dapat.maybe gua layak jadi peragut atau pengganas.tapi gua pernah la jatuh hati kat budak yang bakal jadi guru.kihkih.buat kawan-kawan gua yang bakal jadi guru,means budak maktab atau ape-ape je,korang sudah ada kerjaya,bersyukurlah,usahalah dan nanti dah jadi guru didik anak-anak gua elok-elok,jangan ajak ank gua isap rokok sekali ngan lu.kihkih.

gua da banyak tahun terlepas nak ucap hari guru kat guru-guru gua.dengan rasa rendah diri dan penuh penyesalan dan dengan penuh sedih mengenang memori di sekolah gua nak ucap "Selamat Hari Guru" kat semua guru gua yang baik,rapat dengan gua taupun yang anti-gua,yang marah gua selalu dan tak kira dari suku kaum dan berlainan agama.yang gua nak cakap THANKS A LOT dan HALALkan ilmu yang cikgu ajarkan.kepada semua yang dah berjaya tak kira lah Perompak,Pengganas,Doktor,Menteri mahupun Kerani korang jangan nak sombong-sombong dengan guru sebab setiap perkara yang korang belajar datangnya dari guru.Guru yang start ajar ABC,123 dan yang membersih kelas dikala ada segelintir budak-budak yang kurang asam membuang air dalam kelas.gua nk tegaskan di sini gua bekas pelajar SEK.KEB.BUKIT JAWA 1,SEK.MEN.KEB.KAMIL.

maka berkumandanglah lagu guru yang gua rasa kalau Aizat nyanyi,memang HOT di corong-corong radio

Kami Guru Malaysia,
Berikrar dan Berjanji,
Apa yang Kami Janji,
Tunai Tetap Kami Tunaikan.

Di Bidang Pembangunan,
Kami tetap bersama,
Membantu,
Membina,
Negara Tercinta

4 ulasan:

Adil Almi berkata...

judin....saloh la lirik tu...xckup 2 rangkap lagi...he3

apis judin berkata...

kihkih aku taw.sajo jah tulis hok mano aku ingat..hihihi..xde ngafal etek

muyukerukatika berkata...

siap nyayi lagi tu.heh

apis judin berkata...

semangat!