Pages

Sabtu, 8 Mei 2010

mera Maan

pergh tersentap hati gua pada petang sabtu.berbekalkan kepenatan gua menjadi driver ibu dan adik gua seawal pagi hari,gua merebah badan di depan TV.2,3 chanel je gua tukar then gua boring.terus gua menekan butang info yang berada di sudut atas sebelah kiri di kawalan jauh astro.gua tekan punya tekan tibalah di TV3.gua sudah lupa petang-petang hari sabtu adalah masa bagi peminat hindustan tengok movie ala-ala movie musikal.sketsa sikit,nyanyi keliling pokok,jatuh dalam sungai,kena gilis treler dan macam-macam.ada tok imam yang sanggup tak pegi semayang jemaah kat masjid.

nak dijadikan cite gua tgk tajuk cite tu.MAAN!tiba-tiba otak gua flashback masa zaman-zaman old skool@sekolah rendah.gua penah tengok cite ni.gua tiba-tiba ditarik oleh kuasa hindustan tersebut untuk melekat di depan tv dengan jarak 2 meter.gua landing baik punya,silang kaki,dan menghayati cite tersebut sambil menyanyi lagu filem itu.sesiapa yang penah tengok cite tu sumpah gua berani potong kuku akan ingat lagu dalam filem tu.sumenye lagu best,easy listening,radio freindly.mat-mat grunge,mat rock,mat gian,gua rasa kalau lu orang tengok pun lu orang nangis.tapi nasib baik gua tak nangis gua cakap lu.tapi kenangan zaman budak-budak datang balik la time tu.

pasal cerita tu,gua rasa tangkap leleh abis.kisah cintan-cintun cam biasa.gua ingat ke cite tu sal cinta,then dapat anak,then dieorang berpisah,then bapak dia yang orang susah ni usaha cari duit nak masuk court.dua-dua cite sedih.tapi sekali salah laaa.yang tu cerita Akilehum akil baligh kot.gua pun lupa.tapi jangan salahkan gua sebab hero dan heroin dua-dua filem tu pun sama Amir Raja Lawak dengan sape ntah pompwan tu.ohh Amir Khan.maah ye!tu je la.gua tak nangis!

6 ulasan:

Liyanadiba berkata...

hahahaha....kelaka..
bukey Akilehum akil baligh lah..
ake le tum,ake le hum...
hahahaha....apis2..
eh,lamo xtengok cito industey...
adusss...-___-
rndu eh,nok kelik duk silang kaki depey tb...sobsobsob.

apis judin berkata...

kihkih cik diba.
tak seko la org pndai mcm doktor diba mnat jugak hindustan.
kenangan molek dih,mugo time tu hindustan naik masa umo kito budak2 lg.
sek rendah.hihihi

bilo nk blk kg?rndu nk tgk doktor mesir ni

Liyanadiba berkata...

hahahaha....
diba tgk jugak...
mugo jamey tu mari skali blako key..
bukey time duk ngaji medic..
hahaha...

nk blk doh ni..
buley 7 ni..
iALLAH

apis judin berkata...

hola.zaman kecik2 suko..
mcm2 hiburan ada.
dragonball,power rangers,hindustan wajib doh ari sabtu kihkih.

oloh lmbat lg.ore bln 7 ore abis cuti doh.
blk bangi mula doh

Liyanadiba berkata...

tau.sep2 ni semo xdop..
kitow g dating KL lor..
nop??hehehe..
diba hajatnyo nek KL.
p gak xtau lg bilow....lalala

apis judin berkata...

hmmmmmmmmm omey lote..plan molek...
nabil ada kat ore...dekat jah..
reunion kl sek kito kihkih