Pages

Rabu, 19 Mei 2010

dunia kegelapan

seawal pagi,tapi tak awal sangat.orang dah pegi keje,dan gua buat keje gua.keje overtime iaitu overslept.kampung gua ibarat dunia kegelapan kat Russia.tak caye,try lu sume tengok cite Russia,cuaca dan atmosfera cukup seram dengan sejuk dan gelap.hanya sedikit peratusan suria yang dapat dilihat di sana.

ok cerita macam ni,gua tido sebab dari semalam hujan.apa lagi,tido lah paling afdhal ketika hujan.sinar suria amatlah sikit.tapi yang gua sedikit terkilan tido gua tak dibantu atau disokong oleh kipas angin yang dulunya berkhidmat.puas gua maki kipas tersebut,pernah juga gua mempelawa ia untuk mencuba terajang gua,tapi tak diendahkan.lari pun tak,datang pun tak.hanya tercegat di situ.tapi rupa-rupanya elektrik tak da.persoalan yang pertama gua tertanya bapak gua lupa bayar elektrik ke?ke dia sengaja degil tak mahu bayar?

ok setelah gua usha dengan mata yang masih melekat dengan benda asing atau dengan bahasa saintifiknye eye shit,gua mengusha di bengkel sebelah umah gua dan umah jiran gua.rupanya mereka juga tak bayar bil elektrik.puas hati gua dapat fitnah jiran gua.kihkihkih.ok konklusinya satu kampung gua tak de elektrik.tapi nasib baik hujan yang sedari semalam melembapkan dan mendinginkan cuaca yang sebelum ini cukup panas.

p/s: Kampung Selising telah menaiktaraf sistem elektrik dengan memberi bekalan elektrik percuma kepada penduduk kampung untuk 1 abad.

tapi tadi serius macam deunia kegelaan.dengan awan yang mendung berarak,hujan renyai,tiada bekalan elektrik.tergendalan suemua urusan harian manusia di kampung gua sperti Cyber Kopi,penjual santan,ais kacang,ais kepal dan ICE BABY.nasib baik jambatan tak runtuh,jalan tak merekah atau terputus hubungan dengan dunia luar.tapi sekarang gua rasa takut lagi,bila gua tengok di luar awan hitam sehitam manggis.tak tahu mengapa.bila kul 7 je mesti start gelap.gua seram.

2 ulasan:

It's her blog. berkata...

betul ke free 1 abad? tipu..

apis judin berkata...

btol...xcyo g tnya ore tnb