Pages

Khamis, 13 Mei 2010

history or tragedy?

tajuk yang sama gua guna masa kelantan layak ke final Piala FA dan final Piala Malaysia.dewasa ini gua nak guna lagi tajuk ni tapi bukan pasal bola tapi pasal Piala Thomas permainan bulu tangkis.last Malaysia julang piala agung itu pada tahun 1992.gua masi lagi bermain permainan dengan hingus di sekitar hidung dan berenang di dalam longkang rumah gua ketika keluarga sibuk berbuka puasa.sudah 18 tahun peristiwa keramat itu berlaku dan ketika itu venue juga hampir sama iaitu di Kuala berLumpur.

hari ini piala itu datang lagi.dialu-alukan.diaidam-idamkan-diimpi-impikan.perlawanan pertama lawan Nigeria.kalau kalah gua sanggup berbogel smbil jalan pegi KL.tapi menang.i told u.tapi just menang percuma.pasukan Nigeria datng lambat.biasalah orang afrika.jauh.dah la nak pakai sunblock lagi tak nak bagi kulit dieorang hitam.itu pun mengambil masa.Malaysiakan panas.

game kedua lawan Jepun.kalah 3-2 gua cakap lu.Chong Wei ngan beregu koo Ken Kiat men ok.dapat point.masuk je Chongg Han,beregu Fairuzizuan Tzari dan Hafiz Hashim terus kalah gua cakap lu.apa cerita.tu jepun.bukan China.bukan Indon.macam mana nak julang piala lagi?tragedi juga berlaku bila Fairuzizuan yang kalah kepada pasangan Jepun tak dapat kawal amarah dan cuba menyerang penonton yang menunjukkan isyarat kucah kepadanya.memang dalam hal ni orang akan kata si Fairuz tu tak PROFESIONAL.tp nak cakap bukan macam makan.makan main hentam je.cakap kena pikir bro.macam mana si member tu tak mengamuk.dia main untuk negara.semangat patriotisme tinggi.dah tentu dia nak menang.dah la main tu penat,stress then jkalah pulak.lagi la stress.ingat dia sengaja buat kalah biar orang kampung akan rejam rumah dia dengan batu dan tahi kambing tepi jalan?ekoran insiden tu pasangan Fairuz iaitu Zakary digandingkan dengan pamain junior yang gua lupa namanya sebab ayah dia letak nama susah sangat.tapi yang konpemnye dia cina.si penonton pun jangan la buat begitu kat pemain.marah aku pun marah tapi cuba letak diri kat tempat pemain tu.mahu tak cuak nak pikul tanggungjawab lagi,nak pegang raket lagi,nak pukul bulu tangkis tu lagi.adehhhh.

hari ni Malaysia jumpa Denmark suku akhir.cukup mendeborkan jantung,hati dan limpa sehingga jiran gua kena kejar ke hospital sebab darah dia naik.bukan sebab marah tapi sebab tekanan sikit mengalahkan juruletih dan pemain Malaysia.sketsa lebih kurang sama dengan game masa lawan Jepun.perseorangan pertama menang dan diikuti dengan beregu pertama juga menang.masuk je perseorangan dan beregu kedua terus kalah.tapi nasib baik orang kampug gua Hafiz Hashim SUPERB hebat.cool dan hensem kata salah seorang kawan perempuan gua dalam pesanan ringkas.dia kawal gelanggang power dan pukulan dia giler vavi keliru.

so separuh akhir nanti Malaysia vs China.Jepun vs Indonesia.ok agak menarik bagi pertemuan negara Malaya kita.tapi gua rasa sakit sikit nak menang game tu.bukan senang bro nak titik cina ni.sume stok main cam robot dah.gua kurang yakin tapi gua berharap.Malaysia Pemboleh!

2 ulasan:

muyukerukatika berkata...

mmg current issue la.bagos2

apis judin berkata...

kihku]ih tq