Pages

Khamis, 20 Mei 2010

mahu jugak

gua budak lelaki 20 tahun.anak yang ke'satu' atau pertama.bila gua tengok ada kawan-kawan atau musuh yang berjaya gua rasa bersalah.ua juga ingin berjaya ingin ada kerjaya yang gua nak jadikan bekalan di dunia selepas itu bolehlah seiring dengan akhirat.besar tangungjawab gua sebagai anak yang ke'satu' ini.gua kena jadi di sample kepada adik-adik gua yang berlima lagi.

apa gua nak ua nak biarlah sekurangnya ada 2 gulung penghargaan dari sekolah gua.gua nak dan gua mesti nak.tapi gua diambang kepada benda yang gua tak nak.payah gua nak cerita.ok biarlah gua cerita cita-cita gua itu dulu.bila dah dapat penghargaan dari sekolah gua,gua mestilah nak keje.keje apa?haa itu yan gua dah tahu.tak kan gua nak jadi detektif macam cita-cita gua masa zaman budak-budak dek kerana pengaruh Gerak Khas.

dah keje?ok bagus kalu dah keje.gua nak stabilkan dan koyakkan poket seluar gua dulu dengan kertas-kertas berwarna biru,merah,HIJAU.dah stabilhulurlah sikit-sikit kat mak ayah gua.dah hulur,tapi diorang tak nak?ok nak buat camna,gua gelaklah,beli dulu sedikit pengangkutan yang boleh gua buat merantau ke sana dan ke mari.tak dapat kereta KANCIL,dapat kereta suzuki SWIFT pun jadilah.gua bukan memilih sangat.

apa lagi?nak berdiri belakang Nabi bila di akhirat.Insyallah.so gua kena cari ibu kepada anak-anak gua.amboi!dah dapat apa lagi,hiduplah gua sebagai suami oran dan bapak kepada anak orang.rumah?aiyoo lupa.itu juga tangungjawab gua.gua ingat nak buat style omputih,duk dalam van besar yang lengkap dengan kemudahan.jimat sikit,tak payah gua beli kereta KANCIL.

ada yang lebihan dari poket gua atau untuk mengelak poket gua koyak,gua rasa eloklah gua hantar mak bapak gua ke tempat lain bila dieorang tua.bukan rumah orang tua,tapi ke kiblat kedua orang Islam.mak bapak gua tak dapat gelaran Dato atau Datin atau Datuk atau Nenek,tapi sekurangnya dieorang dapat gelaran Haji atau Hajah.

angan-anagn mat jenin gua setiap kali gua ada kesedaran nak berubah tapi realitinya gua tak berubah.jangan tiru gua.

2 ulasan:

muyukerukatika berkata...

tape usaha lagi.boleh nye.and saya pon nak jugak

apis judin berkata...

nak jugak