Pages

Selasa, 18 Mei 2010

dibakar bersemangat 2

ok kali ini piala dunia kampung gua datang lagi.gua kena berlatih harder tapi bepada-pada dan berwaspasda.nombor jersi 4 berposisi pertahanan kanan menjadi kegilaan gua.tapi gua tak terer gua hanya poyo dan koya.tapi semalam di kala gua melepak king di kedai makan paling top di kampung gua milik member gua,merangkap senior gua di atas padang,merangkap individu yang memainkan peranan yang giler vavi penting dalam cerita ini.ok kenapa?dialah punca segalanya.

dia kata gua boleh main bola dan gua boleh main 1 lagi posisi.gua hanya perlu cari stamina dan berlatih gigih.diceritakan oleh dia bak si penglipurlara segala taktik dan teknik yang dia tahu kepada gua dan member gua.posisi baru gua defensive midfielder.keje gua kena bertahan tapi di tengah padang.ok setelah angin gua dimainkan,gua terasa kihkih malulah.terasa pada masa itu juga gua nak sepak dan terajang bola termasuk dengan memeber gua tadi.bukan gua marah dia tapi buat gua ghairah untuk bertraining dan bersedia untuk menghadapi kejohanan lagi.

apa lagi,di tengah insan lain dibuai mimpi ngeri dan indah,gua men'search' di enjin internet tentang posisi baru gua.lantas gua study mengalahkan subjek-subjek untuk peperiksaan akhir sem gua yang telah lepas.apa lagi?tunggu pukul 5.30 gua akan turun berlatih.sebab lu lah Mr.Azam.kata-kata lu sungguh pedas.diselangi oleh gelak tawa dan pengalaman lu,buat gua betul-betul percaya dan ambil berat tentang keghairahan kita.kalau gua tak berjaya main defensive midfield,gua berjanji akan bakar kedai lu.

Tiada ulasan: